Sabtu, 21 Juli 2012

bangun dari tidur panjang

setahun sudah tertidur pulas terlena akan kehidupan nyata yang penuh dengan jatuh bangun....
aku sebenarnya kaku untuk kembali..
tetapi rindu ku menjemput dan memanggil..
ruh ku tak lagi disini...



lupa akan nafas tahun sebelum..
betapa panjang mimpi yang aku lewati
terlalu lelap dalam ke khusyukan tidur...
aku memang mencintai tidur...
tetapi aku tidak mungkin selamanya tidur..
belum saat nya untuk tidur...jika TUHAN berkata "SUDAH SAAT NYA" aku pasti tidur sendiri...
aku juga tidak tahu harus mulai dari mana..
seperti tersesat di sajak yang aku buat sendiri...
datang pergi itu biasa... lupa ingat juga sudah lumrah
menyesal dan berbinar juga telah mengisi tahum ini ..
jumpa pertama di atmosfer itu .. sekarang aku masih lupa apa yang ingin aku ceritakan
sambil mengumpulkan mimpi.. aku akan mendikte setiap kata ...
aku sudah bangun dari tidur panjang
kembali pada pangkuan cerita langit ku...
memandang jauh luas , sambil bertanya " ada apa d atas sana???"
apa yang akan terjadi di langit ku??
mendung cerah itu biasa.. sesekali hujan dan pasti juga hadir pelangi
awan putih lembut berkoloni... komplotan burung bebas melintas senja..
ahhh.. mesin besi mengotori langit ku... membodohi pandangan awam yang melihat nya...
itu bukan awan.. itu asap densol !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jangan di tunjuk ..nanti ibu mu mati ...
BAHH!!!! MITOS KONYOL APA ITU???
apa dasar nya? apa muasal nya???
itu mitos kecil waktu aku juga masih kecil...
lupakan...
intermezo sore ini pada hari pertama aku bangun
bahasanya masih biasa...
maklumkan saja..
aku baru bangun....
bangun dari tidur panjang

1 komentar: